טויוטה קאמרי היבריד החדשה 2013 - 2018

0.0
    סיכום:

    הקאמרי ההיברידית מרווחת, נוחה ומאובזרת. המנוע חזק וצריכת הדלק טובה. עם זאת, מספר אלטרנטיבות יוקרתיות יותר, דוגמת הלקסוס IS300h, קורצות לעיין בתוספת של כמה אלפי שקלים.


    מראה

    הדגם הנוכחי של הקמרי עבר מתחית פנים קלה , הגריל הקדמי נותן לה מראה קצת פחות משעמם מהדגם הקודם . המילה hybrid מופיע מספר פעמים ברכב ואפילו הסמל הקדמי מוקף מעטפת כחולה כדי שידעו שאתם מנסים לשמור על הסביבה. עם זאת, הצורה הכללית לא מושכת תשומת לב מיוחדת ולא נבדלת מרוב המכוניות .

    תא נוסעים

    כאן מתגלים הרבה מיתרונותיה של הקמרי, תא הנוסעים מאוד מרווח גם מקדימה וגם מאחורה, אין בעיית גובה , המושבים נוחים , והתחושה הכללית היא שלא תהסס להשתמש בה לנסיעות ארוכות (בלי לחשוב פעמיים) . הפלסטיקים ב"דשבורד" ובדלתות מוסתרים ע"י ציפוי בצבע קרמי ותפרים שנגלים לעין, דבר שמשרה הרגשה של יוקרה. בתא הנוסעים מפוזרים מספר תאי אחסון כולל תא כפפות, תא משקפיים, תא בין הנהג לנוסע הקדמי, עוד תא קטן שבו חיבור USB היכול לשמש לפלאפונים ומקום לבקבוקים קטנים בכל דלתות הרכב.

    ההגה נותן הרגשה שעשוי מחומר טוב, שלא יתחיל להתפורר תוך שנה-שנתיים ובורר ההילוכים נראה ומרגיש טוב . קיימים פתחי מיזוג לספסל האחורי, הם ממוקמים בין הכיסאות הקדמיים ובצדי הספסל האחורי.

    נוחות נסיעה

    נוחות הנסיעה צריך להיות בראש סדר עדיפויות הקאמרי, בגלל הקטגוריה בה היא נמצאת ואכן, הנסיעה לא רעה בכלל. בתוך העיר המתלים עושים עבודה טובה ותא הנוסעים מבודד באופן סביר מרעש, במיוחד כשהמנוע החשמלי פועל לבדו. בנסיעה בין עירונית הנסיעה טובה כל עוד הכביש סלול היטב. כאשר יש סדקים או בורות קטנים בכביש, נוחות הנסיעה יורדת באופן חד מדי. העניין מורגש בתא הנוסעים לרמה שיכולה להעיר נוסע שישן קלות. הרכב מכויל לנסיעה ספורטיבית בנסיעה בין עירונית והייתי מצפה לכיול מעט יותר רך.

    ביצועים

    הקאמרי מצויידת במנוע בנזין, מנוע חשמלי ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה . בנסיעה עירונית מנוע הבנזין נכנס לפעולה במהירות 30 קמ"ש ואפילו לפני אם הלחיצה על הגז מספיק חזקה. המשחק בין המנוע החשמלי ומנוע הבנזין לא מורגש יותר מידי בנסיעה עירונית וההרגשה הכללית היא שיש מספיק כוח. בנסיעה בין-עירונית, בלחיצה חזקה על הגז, יש הרגשה של הרבה כוח. מערכת התמסורות של האוטו יודעת לשלב את המנוע החשמלי שמתאפיין במומנט מקסימלי כבר בסל"ד נמוך ובכך, בשניות הראשונות של ההאצה מרגישים שיש לאוטו הרבה מה לתת, גם בעקיפות. בכמה שניות הבאות, האפקטיביות של המנוע החשמלי יורדת ואז, מתחילים לשמוע את רעש מנוע הבנזין הצורם שביחד עם התיבה הרציפה נשמע אולי קצת מוזר. מתרגלים לזה עם הזמן. הבלימה בקאמרי עשויה להיות מוזרה בהתחלה ולהשרות תחושת חוסר בטחון. כמו בדומותיה ההיברידיות, גם היא עושה שימוש בבלימה רגנטיבית (טעינת המצברים תוך כדי האטת הרכב), מה שמצריך רגל כבדה על דוושת הבלם, דבר הפוגע גם באיכות הנסיעה. טויוטה צריכים לשפר היבט זה ולתת יותר רגש בדוושה.


    צריכת דלק


    צריכת הדלק ברכב היברידי היא אולי הפרט הכי המעניין ולכן נבדקו כמה מצבים. נתוני הצריכה נלקחו מנתוני מחשב הדרך של הקמרי וגם על זה עוד מילה בהמשך.

    • בנסיעה עירונית רגילה צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 14 קילומטר לליטר.
    • בנסיעה בין עירונית רגילה צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 17 קילומטר לליטר.
    • בנסיעה משולבת עם מאמץ להיות חסכוני, צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 18.5 קילומטר לליטר. 

    בניסיון לאמת את הנתונים של מחשב הדרך נמצא שהוא לא רחוק מהאמת, עם סטייה של עד כ10 אחוזים מהמצב בשטח. הנתונים סה"כ טובים לרכב בגודל כזה .

    תא מטען

    לקאמרי תא מטען בנפח 370 ליטר שזה 66 ליטר פחות מהמקבילה המבוססת מנוע בנזין בלבד אך עדיין מספיק גדול ובעל גובה הטענה סביר . ציוד החלפת גלגל והגלגל עצמו מוסתרים ויושבים מקובעים במקומם מתחת לשטיח תא המטען.

    אבזור

    הגרסה שנבדקה על ידי הגיעה עם הרבה תוספות - סאן-רוף , מערכת מולטימדיה כולל מסך מגע ותפעול מההגה, בקרים אקלים מפוצלת, חיבור usb ו aux, בקרת שיוט, חימום למושבים הקדמיים, חיישני ומצלמת רוורס ,מצפן במראה ועוד ..
    מערכת המולטימדיה כוללת התממשקות עם אייפוד ונגנים אחרים , דיבורית בלוטוס' , מסך מגע מרכזי שיכול להפעיל סרטים ותוכנות ניווט של igo . המערכת עובדת היטב ונוחה להפעלה אך כושלת באיכות מסך המגע. מסך המגע היה פשוט לא טוב, הוא הזכיר את איכות המגע של הסמארטפונים הראשונים. היה צורך בלחיצות חזקות וגם אז הוא לא היה מספיק מדוייק .
    ההנעה וכמו כן הפתיחה והנעילה של האוטו נעשית כשהמפתח נשאר בכיס, גדג'ט נחמד אבל כזה שגורם לך לחשוש באיזה קלות אפשר לגנוב את הרכב. לוח המחוונים כולל מידע על השימוש\הטעינה של המנוע חשמלי וקיים מד בקרה המראה לך כמה חסכוני אתה נוהג. כל הלוח מואר בלדים ויש שליטה על בהירותו.

    בטיחות

    הקמרי מצויידת ב10 כריות אוויר כולל מערכת בקרה חכמה שדואגת להפעיל אותם מתי שצריך. כמו כן יש בקרות אחיזה, סיוע בבלימה ובקרת לחץ אוויר בגלגלים. לקמרי 5 כוכבי בטיחות לפי תקן ה NHTS האמריקאי .