הספורטאג' נראה טוב מאד, בעל מנוע חזק ואבזור רב אבל מאכזב בכל הנוגע לחווית נהיגה ואיכות תא הנוסעים.
אבזור
בתחום הזה הספורטאג' מקבל ציון גבוה מאד. דיבורית הבלוטוס עובדת טוב מאד. מערכת השמע סבירה, ובגדול לא חסר שום דבר. גם הדגם הפשוט (והזול) מאובזר היטב, אבל שם לא תקבלו חלון גג ובקרת אקלים מפוצלת.
תא הנוסעים
אחד הרכבים המרשימים ביותר חיצונית, אבל פחות מרשים בתוך תא הנוסעים. פלסטיקים ואיכות חומרים באיכות נמוכה יחסית אל מול רכבים באותה קטגוריה. ההתרשמות מתאי האחסון הייתה בינונית, אפילו קיה פיקנטו הקטנה, פרקטית יותר בסביבת הנהג. תא המטען לעומת זאת, גדול ופרקטי.
נוחות נסיעה
המנוע טוב ומגיב היטב, נוחות נסיעה טובה מאד בכל המהירויות ובכל המושבים. תיבת ההילוכים עובדת ללא דופי וכמעט ולא מורגשת. החסרון העיקרי כאן זה חוסר הדינמיות של הרכב, בעיקר בתוך העיר. חסר הרבה מהזריזות והדינמיות שעיצוב הרכב משדר.
אחזקה
צריכת דלק בפועל - כמעט 10 קילומטר לליטר בממוצע, קיימות אלטרנטיבות טובות יותר, אך לא בהפרש ניכר.
מחיר רכישה-נכון ליום המבחן, 165 אלף שקל לדגם ו175 אלף שקל לדגם המאובזר. מחיר דומה לשאר המתחרות, אבל בהחלט מקבלים תמורה נאה והאבזור הרב. לצפייה במחירון
* מבחן הדרכים בוצע על דגם EX 4X2 המאובזר שנת 2013 בעל תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע בנזין. קיים גם דגם 4X4.
סרטוני אחזקה -
- מיקום גלגל רזרבי
- ביטול כרית אוויר נוסע
- פתיחת דלת תא דלק
- קיפול מושבים
- בדיקת לחץ אוויר למילוי
- מיקום קופסת פיוזים