רנו קדג'אר הינו רכב ראוי לקטגורית הפנאי שטח, מנוע הדיזל מתפקד יפה ורמת האבזור טובה. עם זאת, תא הנוסעים הפשוט ואיכות החומרים עשויים לאכזב.
תא הנוסעים
בניגוד לעיצוב החיצוני יוצא הדופן, העיצוב הפנימי מרגיש בנאלי יותר.
החל מרמת האבזור "ZEN" הקדג'אר מציע מערכת מולטימדיה מקורית דוברת עברית (!), הנשלטת בעזרת מסך מגע בגודל ''7 וניתנת לשליטה גם מההגה. המערכת כוללת דיבורית בלוטוס (bluetooth), חיבורי AUX ו USB ומערכת ניווט מבוססת IGO.
התפעול של כל מערכות הרכב קל ונוח, גם תוך כדי נסיעה.
איכות החומרים בחלק של הדשבורד טובה מאוד, אך פוחתת משמעותית בחלקים אחרים של הרכב. כך למשל, רעשים טורדניים נשמעים מתיבת ההילוכים בעת השימוש בה.
תא הנוסעים מרווח מאד, גם מלפנים וגם מאחור, וזאת תודות למידותיו הנדיבות של הקדג'אר. תא המטען מציע 472 ליטר והוא גדול ונוח לשימוש.
בנוסף, הקדג'אר מציע אבזור רב:
החל מגרסת הבסיס ניתן לקבל דיבורית בלוטוס, חישוקים קלים בקוטר ''17 ומערכת מובילאיי להתרעה לפני תאונה ועוד.
ברמת אבזור "ZEN", הכרוכה בעלות נוספת של 5,000 ₪, נוספים לרשימה בקרת אקלים מפוצלת, מסך מולטימדיה עם מערכת ניווט, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, מערכת "בליינד ספוט" למניעת שטחים מתים ,מערכת התרעה על סטייה מהנתיב, מערכת לזיהוי תמרורים, מערכת להחלפה אוטומטית בין אורות דרך לאורות גבוהים ומראות צד מתקפלות חשמלית.
בתוספת של 4,000 ₪ תוכלו לקבל את גרססת ה"Dynamique"- שמציעה גג שמש פנוראמי, מסילות גג וכניסה והנעה ללא מפתח.
ברמת האבזור היקרה ביותר- "Intense" יתווספו גם חישוקים קלים בקוטר ''19 וריפוד בד משולב עור.
נוחות נסיעה
בגרסת המבחן (Intense), הקדג'אר מגיע מצויד בחישוקי ''19 שפוגעים מעט ביכולת שלו להתמודד עם פגעים בכביש ולכן בתוך העיר, נוחות הנסיעה שלו בינונית בלבד ומחוצה לה מעט טובה יותר.
בידוד הרעשים בקדג'אר גם הוא בינוני, רעשי כביש ורעשי רוח נשמעים בתא הנוסעים החל ממהירות שיוט של 80 קמ''ש, אך מנגד ובאופן מפתיע מנוע הדיזל שקט ונעים.
מנוע וביצועים
הקדג'אר מגיע לישראל בשתי גרסאות מנועים: בנזין ודיזל.
מנוע הדיזל הוא המנוע המוכר של החברה והוא בנפח 1.5 ליטר בעל 110 כוחות סוס ו25.5 קג"מ.
המנוע מציע כוח רב החל מסל"ד נמוך כך שאינו צריך להתאמץ בתנאי נהיגה רגילים.
כאשר המנוע נדרש להתאמץ מעבר לרגיל, כמו בעקיפות או במהירות גבוהה, הקדג'אר מרגיש מעט חלש ומנוע הדיזל מרגיש קצת "חסר נשימה".
מנוע הבנזין בנפח 1.2 ליטר טורבו עם 130 כוחות סוס מציע זריזות טובה יותר בסל"ד גבוה, אך גם צריכת דלק גבוהה יותר.
שני המנועים משודכים לתיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים בדגם הבנזין או 6 הילוכים בלבד בדגם הדיזל.
הגיר מתפקד טוב, הוא מעביר הילוכים באופן חלק וזריז, אך לפעמים התיבה נוטה למשוך את ההילוכים, דבר הגורם לבלימת מנוע מורגשת, חוסר נוחות ורעש.
סיכום
לאחר יום שלם של נהיגה ו200 קילומטר ניתן לומר כי רנו קדג'אר הוא רכב טוב ובעל מאפיינים רבים שקהל היעד שלו יאהב.
העיצוב מוצלח, רמת האבזור טובה (בעיקר בגרסאות האבזור הגבוהות) וגם היצע המנועים מעולה בדגש על מנוע הדיזל שהפתיע עם שקט, כוח וזריזות. בנוסף לכל ההטבות הללו, צריכת הדלק היא ממש בונוס, כמעט 20 קילומטר לליטר בנהיגה רגועה ו15 קילומטר לליטר בתנאים קשים יותר.